söndag 19 juli 2015

256. Topp 3 serier för tillfället

Nr 3. Game of thrones. Omg Elin! Vafö e den int högst upp? Katastrof! Jag gillar serien. Kollade just klart säsong tre. Vet att alla andra redan kollar säsong fem och vill spoila att John Snow dör. Det ni! Den infon fick jag förra månaden.

Handlingen e bra men också delvis dålig. Tycker om att de har krig och pratar mycket om strategier. Avsnitten e ungefär en timme långa, vilket e lite för långa för min smak.

Nr 2. Devious Maids. Handlar om hushållerskor som har mycket på gång. Har sett lika långt som det har kommit ut. Min favoritkaraktär är Zoila, Ganvieve DeLatoures hushållerska. Det syns tydligt kontrasten mellan de rika och deras personals liv. Avsnitten är 40 minuter och det börjar vara mitt max. Serien är rolig och jag rekommenderar den!

Nr 1. Fresh of the boat. Handlar om en kinesfamilj som flyttat till en del av USA för att starta en restaurang. Eller pappan gör det. Den äldsta sonen lyssnar på rap musik och försöker smälta in i de mörkhyades värld. Hans två yngre bröder är exemplariska kinesbarn och allt går bra för dem i skolan. Mamman är pengasnål och tjatar på pappan som med nöd och näppe håller restaurangen öppen.

Serien har många rasistiska skämt och är halv rasistisk men med mycket ironi. Avsnitten är 20 minuter långa och otroligt roliga. Denna rekommenderas varmt!
Bildkäll: sidereel.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar