torsdag 4 juni 2015

252. Äkta hemmafru

Nu har jag haft sommarlov lite för länge. Jag har varit till stan, lagat mat, varit ute i solen, ätit glass och stannat uppe länge. Det börjar bli lite väl enformigt. Nu vill jag batära iväg till mitt sommarjobb. Det är så att jag fick det roligaste sommarjobbet. Jag ska vara dagistant! Men det börjar först i juli. Idag fick min mor semester så jag behöver inte laga mat mera.

En maträtt som jag kan laga och de här hemma älskar är tonfisksås. Ifall ni vill testa så kommer instruktioner här nere!

Tonfisksås, räcker till ca 4 magar.
1 burk tonfisk
1 lök
1 paket matgrädde (2.5dl)
Ketchup
Och valfria kryddor (använde lite peppar och lite sånt ja hitta i kryddskåpet)
1. Hacka och bryn löken i en uppvärmd stekpanna
2. Töm ut det tonfisken badar i och tillsätt tonfisken
3. Efter en stund ska matgrädden hällas i
4. Tillsätt ketchup och valfria kryddor och låt puttra en stund.

Serveras helst med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar