söndag 1 mars 2015

234. Det var självlart

Tidigare har jag pratat massa om att söka till nästa skola. Helatiden har jag riktat in mig på att det skulle vara jobbigt och att jag skulle sitta och bläddra i alla broschyrer i sista sekunden. Men nej, ända sedan jag var liten har jag varit säker på det mesta. Jag skulle bli hjälpledare, vänelev och massa andra saker. Nu sitter jag här och har pappret klart med vart jag ska. Underskrift från både mig och mamma.

Skolan som jag söker till är ett gymnasium (PG). Tror jag är enda i klassen som har haft på klart att jag ska till ett gymnasium. Eller åtminstone varit enda som vågat erkänna. Genom hela Sursiktiden har jag lärt mig att köra mitt eget race och plugga valfri mängd. Ja vaddå, jag gillar att satsa på kunskap.

Men det var inte det jag skulle diskutera idag, utan det är efter gymnasiet. Under februari har jag fått för mig något. Det är:
1. Läkarlinje i Helsingfors eller Umeå. MEN antagningskraven är höga och jag tvivlar på att slippa in.
2. Jag har sökt till läkare och slapp inte in. Kemiutbildning eller biologi. Fast om jag skulle bli lärare inom ämnena skulle det tyvärr komma med Fysik och Geografi, som jag avskyr. JAG SKA INTE BLI LÄRARE MEN JAG VET INTE VAD DET FINNS FÖR UTBILDNINGAR!!
3. Banttislärare. Jag trivs att umgås med barn. Själv vill ja bara ha två eller tre barn. Inte någon 20 personers familj. Sorry, men jag skulle inte palla. Så därför vara med 20 barn som inte är mina. Jag menar inte som förskola utan i dagis. 

Såå mina slarviga filosofier får samla damm. Jag ska söka in till Pedersöre Gymnasium och försöka mitt allra bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar